Dnes si predstavíme bežecký okruh po nočnej Bratislave, kde sa snúbia atraktívne prekážky s voľnejšími pasážami a bonusu v podobe návštevy známych vojnových pamätihodností. Okruh má približne 10km a je pomerne svieži. Striedajú sa tu stúpania, klesania aj druhy povrchu a typ okolia, ktorým pobežíte.

Tento bežecký okruh môžeme začať priamo na začiatku schodov tj. na križovatke ulíc Žižkova a Strmá cesta. Dá sa tu i bezplatne zaparkovať na parkovisku pred tunajšími panelákmi - nachádza sa nad električkovým tunelom.

Nočné osvetlenieNočné osvetlenie. V noci sú monumenty Bratislavy zaujímavo nasvietené. Beh je tak zaujímavejší.

Strmá cesta a Horský park

Trasa začína svižným behom po schodoch ulice s veľavravným názvom - Strmá cesta. Po zahriatí, na konci schodov sa nezľakneme pitbulla v záhrade, a odbočíme doľava na Mudroňovu. Tiahlym stúpaním bežíme okolo podniku U Lenivca a základnej školy až ku konečnej trolejbusov. Odtiaľ bežíme priamo dolu kopcom po Búdkovej a držíme sa vpravo. Odbočíme na prvej odbočke doprava - na Majakovského ulicu - smerom do Horského parku.

Začiatok večerného okruhuZačiatok večerného okruhu. Ulica Strmá cesta nad električkovým tunelom.

Ulica Francúzskych partizánov a Murmanská výšina

Po odbočení nás uvíta strmé, kratšie stúpanie a asfalt sa zakrátko zmení na pavé. Tu už začínajú pekné lesíky horského parku a večer sa vyplatí mať pribalenú funkčnú čelovku. Na konci stúpania na menšej križovatke zabočíme na ulicu Francúzskych partizánov, čím si pripomenieme SNP. Odtiaľto už vidíme vysvietený Slavín, ku ktorému budeme smerovať.

Po nevýraznom stúpaní, pred strmým zostupom, zbadáme vpravo húštinu v ktorej sa nachádza jeden z bratislavských monumentov - Murmanská výšina. Predstavuje pamätník obetiam I. svetovej vojny. Vedie k nemu pár svižných kamenných schodov.

Ulica Francúzskych partizánovUlica Francúzskych partizánov. Beh touto ulicou je do tiahleho kopca. Pred nasledujúcim klesaním sa na jej pravej strane nachádza ukrytý v húštine pomník s názvom Murmanská výšina.

Slavín

Po prezretí pamätníka, nasleduje strmší zbeh až po nasledovnú križovatku. Odbočíme doľava a okolo prezidentskej vily sa dostaneme znova miernym stúpaním na Slavín. Na vysvietený Slavín je zaujímavý pohľad, rovnako ako aj na nočnú Bratislavu pod ním.

Výhľady zo SlavínaVýhľady zo Slavína. Ak dobehnete až sem, môžte si zastrečovať nad mestom.

Schody Horského parku

Zo Slavína môžeme zbehnúť po schodoch, z ktorých je výhľad na Bratislavnský hrad. Na ich konci sa dáme doprava ulicou Na Slavíne a vybehneme kopec smerom k prezidentskej vilke. Tu odbočíme do Novosvetskej ulice, ktorou prebehneme k Horskému parku. Na jeho začiatku je podnik s názvom Horáreň a dá sa tu postrečovať. Toto je aj miesto, kde začína výživný výbeh schodov Horského parku. Tie nás dovedú znova na začiatok ulice Francúzskych partizánov. Odtiaľto sa trsa opakuje a vraciame sa rovnakými uličkami okolo konečnej trolejbusov k Strmej ceste. Tu však neodbočíme na schody, ale pokračujeme dolu kopcom smerom k Bratislavskému hradu, ktorý je pred nami dobre viditeľný.

Schody v Horskom parkuSchody v Horskom parku. Tieto schody predstavujú ďalšiu intenzívnu bežeckú pasáž.

Bratislavský hrad a Zámocké schody

Bratislavský hrad poskytuje zaujímavé možnosti ako ním prebehnúť. Buď sa vydáme hlavnou bránou, smerom k výhľadu, alebo pri Národnej rade SR zabočíme doprava a prebehneme popod hradby. Obe trasy sa spájajú za Žigmundovou bránou a vedú na Zámocké schody. Zbehneme nimi a dostaneme pod Nový most resp. Most SNP.

K Zámockým schodomK Zámockým schodom. Niekoľko metrov za Žigmundovou bránou sa nachádza ulica Zámocké schody. Tadiaľ vedie trať behu.

Slovenské národné divadlo a návrat nábrežím

Od Nového mosta pobežíme po kockách na Hviezdoslavovo námestie, kde už vidíme budovu SND. Odtiaľto sa vydáme k Dunaju a nábrežím pobežíme znova k električkovému tunelu a parkovisku odkiaľ sme vyrážali.

Slovenské národné divadloSlovenské národné divadlo. Beh Hviezdoslavovým námestím končí týmto populárnym objektom. Od neho bežíme doprava, smerom na nábrežiu. Nábrežím potom späť k električkovému tunelu, kde sme štartovali náš okruh.